1. Definície:

V tomto reklamačnom poriadku:

  • „Chyba“ znamená akúkoľvek výrobnú vadu alebo chybu materiálu, ktorá znemožňuje riadne používanie tovaru.
  • „Záruka“ je obdobie, počas ktorého má kupujúci právo na bezplatnú opravu alebo výmenu chybného tovaru.
  • „Kupujúci“ je fyzická alebo právnická osoba, ktorá zakúpila tovar od predávajúceho.
  • „Predávajúci“ je spoločnosť, ktorá predáva tovar prostredníctvom svojho elektronického obchodu.
  1. Zodpovednosť za chyby a uplatnenie reklamácie:

Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku. Informácie o servisných miestach pre záručný a pozáručný servis budú kupujúcemu v prípade potreby poskytnuté na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.

  1. Platnosť a rozsah reklamačného poriadku:

Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený od predávajúceho prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke predávajúceho. Ak nie sú dohodnuté iné záručné podmienky, platí tento poriadok pre všetky obchodné prípady.

  1. Uplatnenie záruky:

Kupujúci má právo uplatniť si záruku na tovar, ktorý vykazuje chyby spôsobené výrobcom, dodávateľom alebo predávajúcim. Záruku je možné uplatniť len na tovar zakúpený u predávajúceho.

  1. Prehliadka tovaru pri prevzatí:

Kupujúci je oprávnený skontrolovať tovar pri prevzatí. Ak zistí chyby, je povinný bezodkladne o tom informovať predávajúceho.

  1. Reklamačný proces:

Reklamácie sa vybavujú písomne alebo elektronicky. Tovar je nutné doručiť do sídla predávajúceho spolu s vyplneným formulárom na uplatnenie reklamácie, záručným listom a dokladom o zaplatení. Kupujúci je povinný poskytnúť podrobný popis chyby a fotografie, ktoré jasne ukazujú daný problém.

  1. Postup pri reklamácii: Doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie. Doručenie reklamovaného tovaru vrátane príslušenstva. Doručenie prístupových kódov, hesiel a pod., ak boli poskytnuté.
  2. Začiatok reklamačného konania:

Reklamačné konanie začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:

  • doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie,
  • doručenie reklamovaného tovaru vrátane príslušenstva,
  • doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru.
  1. Povinnosti predávajúceho:

Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek svojej prevádzkarni, v sídle alebo u určenej osoby.

  1. Potvrdenie o uplatnení reklamácie:

Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať potvrdenie o uplatnení reklamácie, v ktorom presne označí chyby tovaru a poučí spotrebiteľa o jeho právach.

  1. Určenie spôsobu vybavenia reklamácie:

Na základe rozhodnutia kupujúceho je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní, najneskôr do 30 dní od začiatku reklamačného konania.

  1. Vybavenie reklamácie:

Po určení spôsobu vybavenia reklamácie je predávajúci povinný reklamáciu vybaviť ihneď, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

  1. Záruka:

Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru. Vada tovaru a nároky z nej musia byť uplatnené do konca záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.

Pre podnikateľské subjekty je záruka na zakúpený tovar obmedzená na 1 rok.

  1. Zánik nároku na záručnú opravu:

Nárok na bezplatnú záručnú opravu zaniká v nasledujúcich prípadoch:

  • nepredloženie záručného listu, príslušenstva, dokumentácie tovaru alebo dokladu o zaplatení,
  • neoznámenie zjavných chýb pri prevzatí tovaru,
  • uplynutie záručnej doby tovaru,
  • mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
  • používanie alebo skladovanie tovaru v nevhodných podmienkach,
  • neodborné zaobchádzanie s tovarom,
  • poškodenie tovaru nadmerným zaťažovaním,
  • poškodenie tovaru neodvrátiteľnými udalosťami alebo vyššou mocou.
  1. Možnosti vybavenia reklamácie:

Predávajúci vybaví reklamáciu jedným z nasledujúcich spôsobov:

  • odovzdanie opraveného tovaru,
  • výmena tovaru,
  • vrátenie kúpnej ceny,
  • vyplatenie primeranej zľavy z ceny tovaru,
  • písomná výzva na prevzatie určeného plnenia,
  • odôvodnené zamietnutie reklamácie.
  1. Záručná doba:

Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu.

  1. Záručné opravy:

Všetky záručné opravy sú v prípade, ak nárok na uplatnenie záruky nezanikol, bezplatné.

  1. Neodstrániteľné chyby:

V prípade neodstrániteľnej chyby, alebo ak sa vyskytne viackrát rovnaká odstrániteľná chyba, alebo viacero rôznych odstrániteľných chýb, ktoré bránia riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo vrátenie kúpnej ceny.

  1. Doba reklamácie:

Za dobu, počas ktorej kupujúci nemôže pre chyby tovaru riadne užívať tovar, sa považuje doba, ktorá tvorí viac ako 180 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.

  1. Práva kupujúceho:

Kupujúci je po uplatnení reklamácie oprávnený využiť svoje práva podľa Občianskeho zákonníka.

  1. Náklady na dopravu:

Náklady na dopravu pri reklamácii hradí kupujúci. Predávajúci hradí náklady na dopravu opraveného alebo vymeneného tovaru späť kupujúcemu.

  1. Riešenie sporov:

V prípade, že sa kupujúci a predávajúci nevedia dohodnúť na riešení reklamácie, môže kupujúci využiť alternatívne riešenie sporov alebo mediáciu.

Prílohy: